week 1: aankomst en kennismaking - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Rick Schie - WaarBenJij.nu week 1: aankomst en kennismaking - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Rick Schie - WaarBenJij.nu

week 1: aankomst en kennismaking

Door: Rick van Schie

Blijf op de hoogte en volg Rick

13 Mei 2017 | Portugal, Pegões

Buenos Diaz!

Zondag 7 Mei begon voor mij de buitenland stage in Portugal. Samen met Revy Verbeek vlogen we zondag richting Portugal. Na een goede reis werden we opgehaald door een van de werknemers in Portugal. We zijn eerst gaan eten in een typisch Portugees restaurant. Daarna kregen we ons appartement te zien. We hadden gemengde gevoelens over het appartement omdat alles er wel goed uit zag maar er geen wifi en tv in zat.

De volgende dag stond onze eerste werkdag op het programma. We vertrokken per fiets richting het bedrijf wat ongeveer 10 minuten van het appartement lag. Toen we aankwamen schrokken we wel van de hoeveelheid nationaliteiten die werkzaam zijn bij Jacobus van Schie. Er werken rond de 60 mensen en merendeel daarvan is Afrikaans, Nepalees of Braziliaans. We kregen eerst een rondleiding van een van de Nederlanders die hier werkt. In die rondleiding kregen we alles van het bedrijf te zien. Het bedrijf is bij elkaar 30 hectare. Van die 30 hectare is 6 hectare kas en de rest buitenveld.

Na onze rondleiding mochten we zelf aan de slag. Wij mochten helpen bij de kwaliteitscontrole van het stek. Wij moesten het stek contoleren op rijpheid, kapotte blaadjes en grootte. Het weer was die dag prachtig. 26 graden met een lekker zonnetje. Toen onze werkdag erop zat zijn we boodschappen gaan doen. Dit was toch even wennen zonder moeders.

De rest van de week hebben we hetzelfde gedaan qua werk. In de loop van de week zijn we iedereen een beetje aan het leren kennen. Ook al lijkt het of we elke dag nog nieuwe mensen zien.

Vanaf dinsdag is het weer wel helemaal omgeslagen. Van 26 graden met volle zon naar 15 graden en keiharde regen. Dit bleef heel de week zo.

De avonden zijn we doorgekomen bij een bar in de buurt. Daar konden we wat drinken een stond er elke avond voetbal aan. Dinsdag en Woensdag Champions League. Woensdag avond kwam de grote baas ook nog even langs (Sjaak van Schie). Hij had nog niet gegeten en vroeg of wij mee gingen eten. Op het menu stond slakken! Dat heb ik even overgeslagen :). Donderdagavond was de avond van DE wedstrijd. Na wat zenuwslopende momenten is Ajax toch daar na de finale van de Europa League!

Dit weekend staat er een dagje Setubal op het programma. Dit is een klein stadje aan de kust. Maar daar houd ik jullie volgende week weer van op de hoogte!

Leuk dat jullie het hebben gelezen en tot volgende week!

Adeus!

• 14 Mei 2017 - 20:19

Richard:

Leuk om te lezen , geniet ervan.mooie ervaring

• 20 Mei 2017 - 08:12

Ron:

Leuk Rick. Super ervaring waar je veel van leert en van geniet! Veel plezier nog.