week 6 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Rick Schie - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Rick Schie - WaarBenJij.nu

week 6

Door: Rick van Schie

Blijf op de hoogte en volg Rick

17 Juni 2017 | Portugal, Pegões

Bon dia,

Deze week begonnen met een lekker weekend aan het zwembad. Het was goed weer en hadden geen plannen om weg te gaan, dus zijn we maar naar het zwembad gegaan.

Deze week was ook een van de warmste weken tot nu tot. Het was gister 41 graden en vandaag (zaterdag) word het ook nog eens 40 graden. Deze tempraturen waren niet heel de week. Doordeweeks (op vrijdag na) was het rond de 35 graden.

Maandag mochten we weer beginnen in een nieuwe afdeling. Deze keer in de afdeling water(onderhoud). Dus het water geven van planten, regenleiding maken (aan en uit zetten), voeding planten en droogte van planten bijhouden. Ik begon maandag met het water geven van planten in de kas. Mijn taak was om droge plekken op te zoeken en die plekken water te geven. Ook moest ik aan de hand van het plantje of stekje zien of ze water nodig hadden of niet.

Dinsdag was het mijn beurt om buiten water te geven. Daar moest je aan de zijkanten van het pad water geven. Dus alleen de eerste 2 meter van het pad. Dit omdat daar de stekjes en planten het snelst uitdrogen. Dit was de eerste keer dat ik buiten werkte. Een ding dat me opviel was hoe de andere medewerkers gekleed waren buiten. Als het rond de 30 of 40 graden is doen ze zo veel mogelijk kleding aan. Dus ze pakken zichzelf helemaal in voor bescherming tegen de zon. Dit blijkt wel te werken want ik was de enige die verband was.

Woensdag mochten we de regenleiding vervangen. De regenleiding geeft water boven de planten en het stek. Soms is er een dopje kapot of zit die verstopt. Aan ons de taak om deze dopjes te vervangen. Donderdag hadden we een vrije dag omdat dat een feestdag hier in Portugal is. Dat kwam goed uit want dan konden wij lekker gaan zwemmen en genieten van het weertje. Vrijdag hebben we nog een ochtendje water gegeven en zijn we 's middags verder gegaan met onze opdrachten. En natuurlijk na het werk even een verfrissende duik in het zwembad genomen want dat was wel nodig na een dag in 41 graden werken.

Dit weekend wordt het ook mega warm, dus gaan we lekker aan het zwembad zitten en genieten van het weertje!

Adeus!