Week 8: de laaste week - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Rick Schie - WaarBenJij.nu Week 8: de laaste week - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Rick Schie - WaarBenJij.nu

Week 8: de laaste week

Door: Rick van Schie

Blijf op de hoogte en volg Rick

30 Juni 2017 | Portugal, Pegões

Bon dia,

Onze laatste werkweek zat er op dus was het tijd voor een weekje Albufeira. Donderdag ochtend werden we afgezet bij de boot naar Lissabon. Na een boottrip van 30 minuten zijn we met de taxi naar het treinstation gegaan. Na een rit van 3,5 uur kwamen we aan in Albufeira. We hadden verwacht dat er taxi's klaar stonden bij het station maar dat was niet zo. Dus moesten we even improviseren. Uiteindelijk zijn met een plaatselijke bus meegegaan naar de kust en vanuit daar naar ons hotel gelopen. Ons hotel heten het Monica Isabel Hotel. Het lag pal aan het strand dus dat was super.

Vrijdag zijn we naar een waterpark geweest, slide en splash. Daar zijn we tot 5 uur gebleven en zijn we daarna terug gegaan naar ons hotel. 's avonds wilden we gaan stappen. Alleen wisten we niet zo goed waar het was. Dus kwamen we ineens terecht in het oude centrum van Albufeiria. Dus zijn we die avond daar maar gebleven. Uiteindelijk bleek het oude centrum ook erg gezellig!

In het weekend hebben we overdag lekker op het strand gelegen. dat was prima te doen met 30 graden en een lekke zonnetje. Zondag middag zijn we naar het oude centrum geweest. Daar was het EK voetvolley bezig. En zondag waren precies de finales dus dat kwam goed uit. Het was super leuk om te zien wat hun allemaal kunnen. Zaterdag en zondagavond zijn we naar de strip geweest. Dat is de uitgaansstraat van Albufeira. Daar was het feest tot in de late uurtjes.

Maandag hebben we 's middags weer lekker aan het strand gelegen en zijn we 's avonds weer feest gaan vieren bij de strip. Dinsdag eigenlijk precies het zelfde alleen hebben we het toen een avond rustig aan gedaan in het oude centrum.

Woensdag was onze laatste dag in Albufeira. We zijn toen naar een ander waterpark in de buurt geweest. Daar hadden ze een glijbaan van 32 meter. Het was even zweten, maar uiteindelijk zijn we er toch vanaf geweest. Donderdagmiddag zijn we teruggaan naar ons appartementje in Pegões.

Nu ik dit schrijf is het vrijdag. Onze laatste dag waar we alles afronden, iedereen bedanken en onze koffers gaan inpakken. Morgen vliegen we om 10:15 naar Nederland. Ook wel iets waar we ons toch wel op verheugen.

Leuk dat jullie de tijd genomen hebben om mijn blogs 8 weken lang te volgen. Ik hoop dat je er van genoten hebt. Wij hebben in ieder geval 8 weken lang genoten van ons avontuur!